Operativ leder - SAR Kristiansund
Er du innovativ og løsningsorientert? Er du interessert i det grønne skiftet og ønsker å være en del av den bærekraftige reisen? Da er dette kanskje den riktige stillingen for deg?
Serviceavdelingen ved SAR Kristiansund søker en ny operativ leder til en spennende og utfordrende rolle, da nåværende leder går over i en annen stilling i selskapet. Stillingen har en sentral rolle med operativ ledelse for daglig drift av avdelingen i tråd med SAR ledelsessystem, gjeldende tillatelser, lover og regler. Operativ leder er ansvarlig for at operasjonen er forutsigbar planlagt i tillegg til å ha personalansvar for organisasjon underlagt stillingen med organisering, utvikling og oppfølging. I stillingen vil det også være viktig å ha økonomisk kontroll over inntekter, kostnader og innhente tilbud. Øvrig ansvar vil bli delegert fra nærmeste leder.
Arbeidsoppgaver
- Påse at ansatte til enhver tid er innforstått avdelingens mål/KPI, samt forventninger om deres jobbutførelse
- Lede, følge opp og utvikle eget personell gjennom 1:1 samtaler
- Definere, planlegge og treffe tiltak i den daglige driften for å oppnå fastsatte mål & KPI
- Sikre optimal operasjonell, sikkerhetsmessig og faglig ivaretakelse av avdelingens oppgaver
- Definere og planlegge systematisk vedlikehold i samhandling med relevant personell
- Sørge for nødvendig dokumentering av drifts- og vedlikeholds operasjoner
- Etablere nødvendig arena for kommunikasjon og informasjonsflyt innenfor eget ansvarsområde
- Systematisk oppfølging og optimal ivaretakelse av regler som angår ansette og selskapet samt Kvalitet, Helse, Miljø og Sikkerhet
- Følge opp lagring i hht tillatelser, samt lagertellinger ihht gjeldende krav
- Salg ihht SAR sin strategi og fokusområder
- Øvrige oppgaver ift instruert / delegert fra nærmeste leder
Forbehold:
Stedfortreder for nærmeste leder etter nærmere avtale
Stillingshaver kan, av nærmeste leder, bli tildelt andre ansvarsområder og oppgaver enn beskrevet her
Ønskede kvalifikasjoner og erfaringer
- Utdannelsen på Bachelornivå eller relevant fagbrev, subsidiert lengre erfaring
- Relevant erfaring (gjerne bransjerelatert) fra driftsledelse med personalansvar
- God økonomi og kostnadsforståelse
- God kjennskap til digitale systemer og verktøy
- Ønskelig med noe salgserfaring
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsevner, inkluderende, selvstendig, beslutningsdyktig og tillitsvekkende
- Velorganisert og strukturert, samt inneha evne til å følge opp og levere ift tidsfrister
- Tydelig og klar i relasjoner med kunder og ansatte
- Forretningsforståelse, nysgjerrig og engasjert, se mulighet for mersalg
Vi tilbyr
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver
- Gode muligheter for kompetanseutvikling
- Godt arbeidsmiljø
- Konkurransedyktige betingelser og med gode forsikrings og pensjonsordninger
- Fast 100% stilling
- Arbeidssted - Kristiansund